Weight Watchers proof taartbodem van dessertrijst

Weight Watchers Proof rijstbodem
Auteur: Chantal van eetsuggestie.nl
Voorbereidingstijd: 15 min
Bereidingstijd: 35 min
Totale tijd: 50 min
Gang: Gebak, Ontbijt
Keuken: Nederlands / Italiaans
Trefwoord: weight watchers proof
Goed voor: 8 porties
Het leuke van deze wwproof versie is: je kunt deze taartbodem voor 0sp maken als je je profiel in de Weight Watchers app bij voeding op een Telvrije dag zet. Lassie Dessertrijst is namelijk een groene-bol product op telvrije dagen! De bodem is super vullend.
Mocht je toch suiker willen toevoegen dan gaat de suiker van je weekpunten af.
LET OP: Ik kook zelf altijd eerst melk helemaal door en laat het afkoelen voor ik het gebruik vanwege allergische reacties, maar dat maakt geen verschil voor het resultaat is gebleken.
 

Ingrediënten

  • 450 ml magere melk
  • 15 druppels zoetstof
  • 100 g dessertrijst
  • 1 ei

Bereidingswijze

  • Verwarm de oven voor op 180 graden Celcius (hete lucht oven 170 graden Celcius).
  • Breek het ei in een kom en voeg de magere melk toe. Roer door elkaar.
  • Voeg de zoetstof en de dessertrijst toe, roer door en doe het mengsel in een steelpannetje.
  • Zet de kookplaat aan (niet te hoog anders stolt je ei meteen) en verwarm het mengsel al roerend tot het net niet kookt. Zet het dan wat zachter. Blijf roeren tot het mengsel dikker wordt en de rijst zacht wordt. Dit kan 15 minuten duren. Als het mengsel iets van kleur begint te veranderen en meer richting de vla kant op begint te gaan qua dikte, is het klaar voor de volgende stap.
  • Bekleed een bakplaat met bakpapier en doe daar het gare dessertrijstmengsel in en zet in de oven gedurende 35 minuten.
  • Haal de bodem na 35 minuten uit de oven en laat deze afkoelen. Verdeel de plak in zoveel stukjes als je wilt (je kunt er 8 goede porties uit halen). Beleg deze bijvoorbeeld met warm fruit en magere griekse yoghurt, of alleen met zoete stukjes mango.

Notities

Liever geen Weight Watchers Proof versie maar de volle mep? Ga dan snel naar Rijstbodem recept: taartbodem van dessertrijst – super makkelijk.
Weight Watchers Telvrije dag: 0sp per portie.Weight Watchers Flex / Freestyle: 2sp per portie.
Stel je vindt hem toch niet lekker met zoetstof: voeg dan 40g kristalsuiker toe in plaats van de zoetstof. Dit is in totaal 10sp. Het kost je dan dus maar 1sp per portie extra - ook de moeite waard ;-).
Of, vervang 50ml melk door gepureerde mango. Dan is ie toch wat zoeter maar kost het je geen extra SmartPoints!
Recept uitgeprobeerd?

Heb je een aanpassing gemaakt die goed uitpakte? Ik ben super benieuwd! Vragen stellen via reactie op eetsuggestie.nl mag natuurlijk ook :-).

Mocht je jouw resultaat-foto op instagram zetten en delen, en je wilt een gratis like + reactie van mij: insta-ping me via @eetsuggestie of gebruik #eetsuggestie

Dank je wel voor het printen van m'n recept!Je kunt dit recept terugvinden op eetsuggestie.nl. Je kunt daar ook de hoeveelheden veranderen voor meer of minder porties. Veel plezier met koken! groetjes, Chantal van eetsuggestie.nl